Internetes kvízkérdések a 2. foglalkozáshoz
1. Milyen esetben küldheted el egy online ismerõsödnek a valódi neved és lakcímedet:
- a) már hónapok óta ismeritek egymást a netrõl.
- b) ha Õ is elküldte Neked a nevét és címét.
- c) ha elküldte neked az osztályképüket, amin õ is rajta van.
- d) ha ugyanannyi idõs, hasonló zenéket kedvel és hasonló hobbija van, mint neked.
- e) a fentiek közül egyik esetben sem.
2. A következõk közül melyek nem számítanak személyes információnak?
- a) a valódi vezetékneved és a keresztneved kezdõbetûje
- b) az iskolád neve
- c) a kedvenc színed
- d) édesanyád vagy édesapád valódi neve (de nem a Tiéd)
- e) a születési dátumod (a neved elárulása nélkül)
3. Mikor küldhetsz valakinek képet magadról az online kapcsolat esetén?
- a) Csak abban az esetben, ha ez a házi feladat.
- b) Ha a képen kitakarod a szemedet.
- c) Ha egy barátod is ott ül melletted a gép elõtt.
- d) Ha valamelyik szülõd is ott ül melletted a gép elõtt és õ is beleegyezik.
- e) Ha egy modell munkára szeretnél jelentkezni.
4. Mit kell tenned abban az esetben, ha valaki zaklat, vagy olyasmiket ír/mond, amik zavarnak téged?
- a) Egyszerûen ne figyelj rá/ne törõdj vele.
- b) Mondd el a barátaidnak online, ha õk is elkerülhessék ezt az embert.
- c) Közöld vele, hogy nem akarsz vele többet beszélni.
- d) Fejezd be azonnal a beszélgetést, és szólj a szüleidnek vagy tanárodnak.
- e) Vedd fel a barátaid listájára.
5. Ha e-mailben egy csatolt file érkezik, abban az esetben nyisd meg, ha
- a) úgy gondolod, hogy ismered azt, aki küldte.
- b) az nem egy program, csak egy kép.
- c) lefuttattad a víruskeresõt rajta, és az jelezte, hogy nem fertõzött.
- d) egy szülõ vagy tanár is van veled, és õ azt mondja, megnyithatod biztonságosan.
- e) a file segít abban, hogy bármely zenét ingyenesen letölthess, amit csak szeretnél.
6. Az online jelszavadat csak abban az esetben árulhatod el valakinek, ha
- a) utána azonnal megváltoztatod.
- b) már személyesen ismered az illetõt.
- c) a másik megígéri, hogy nem mondja el senkinek.
- d) az internet-szolgáltató alkalmazottja kéri tõled mailben vagy chat-en.
- e) semmikor.